آشنایی با فرق شیشه ی طلقی با سکوریت

آشنایی با فرق شیشه ی طلقی با سکوریت


فرق شیشه ی طلقی با سکوریت

در خصوص بحث فرق شیشه طلقی با سکوریت ابتدا باید یادآور یک اتفاق باشیم که تقریباً برای عموم مردم به وقوع پیوسته است، آن هم زمانی می‌باشد که یک شیشه می شکند. اگر دقت کرده باشید برخی از این شیشه ها به تکه های چاقو مانند تبدیل می شوند و صد البته این مدل از شیشه ها بسیار خطرناک میباشند، اما برخی دیگر از شیشه ها علیرغم این که شکسته شده اند اما به هیچ عنوان شکستگی های شیشه از هم جدا نمیشود و البته برخی دیگر از شیشه ها در هنگام شکستن فرم های هندسی منظم و جالبی را در کنار یکدیگر تشکیل می دهند. عموماً این مدل از شیشه ها که در هنگام شکستن از هم جدا نمی شوند، شیشه های ایمن و پر کاربردی هستند.

مدل های مختلفی از شیشه های طلقی وجود دارد. علی رغم ایمنی کامل، بسیار شفاف و زیبا نیز می باشند، در ادامه مقاله میخواهیم بیشتر به مبحث اصلی فرق شیشه ی طلقی با سکوریت بپردازیم.

 

فرق شیشه ی طلقی با سیکوریت
فرق شیشه ی طلقی با سکوریت

مبحث طلق پُرکاربرد سنتری گلس:

اصلی ترین فرق شیشه ی طلقی با سکوریت در واقع اتصالی است که بین شیشه های لمینت استفاده میشود، اگر بخواهیم به یکی از امتیازات بارز شیشه هایی که دارای طلق سنتری گلس می باشند اشاره کنیم می توان به زیبایی و ایمنی آن در مقابل حوادث خطرناک اشاره کرد به همین جهت طراحان و معماران بیشتر راغب هستند که از این مدل شیشه ها استفاده کنند.

مطمئناً مکان هایی که در داخل شهر وجود دارند چه تفریحی چه تجاری-رفاهی نمی توانند از شیشه های معمولی استفاده کنند، زیرا رفت و آمد و تردد افراد در این مکان ها بسیار زیاد می باشد و احتمال شکستن این شیشه ها و آسیب رساندن به افراد بسیار جدی است، بنابراین از شیشه های طلقی در این مکان ها استفاده می شود.

اصلی‌ترین وظیفه شیشه هایی که دارای طلق سنتری گلس می باشند عبارت است از:

وضوح دید و شفافیت شیشه ها

نگه داشتن حالت شیشه در هنگام شکستن.

مطمئناً هیچکس کس برای استفاده از شیشه در ساختمان خود نمی‌تواند فرق شیشه ی طلقی با سکوریت را نادیده بگیرد.

توجه داشته باشید که شیشه های سکوریت مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند اما اگر چنانچه به هر شکلی بشکنند مثل دانه های تسبیح که از بند رها شده اند تکه تکه می شوند. اگر سکوریت به هر دلیلی بشکند و ضربه چنان محکم نباشد که تکه های آن را به اطراف پراکنده کند.

سکوریت می تواند در حالت خرد شده و ترک شیشه مانند بماند اما با اعمال نیرویی کم، به تکه های بسیار ریز تبدیل شده و کاملاً فرو می ریزد. این بارز ترین فرق شیشه ی طلقی با سکوریت می باشد.

یک نمونه دیگر از طلق وجود دارد که امتیاز خاصی نسبت به طلق سنتر گلس ندارد، در ادامه می خواهیم به این موضوع بپردازیم.

 

فرق شیشه ی طلقی با سیکوریت
فرق شیشه ی طلقی با سکوریت

تفاوت بین طلق سنتر گلس و طلق پی وی بی:

در واقع طلق پی وی بی یک لایه بسیار شفاف است که در کارخانه ها بین شیشه های سکوریت تعبیه می شود. یکی از تفاوت های بارز طلق سنتر گلس با طلق پی وی بی، مقاومت آن در برابر شدت ضربه می باشد.

مقاومت در برابر شدت ضربه در سنتر گلس حدود ۱۰۰ برابر نسبت به طلق پی وی بی میباشد، تحمل ضربه طلق سنتر گلس حدود ۵ برابر طلق پی وی بی می باشد.

یک امتیاز طلق پی وی بی این است که بعد از شکستن مانند پتو می‌توان آن را جمع کرد و از مکان شکسته شدن شیشه خارج نمود، در واقع راحتی در جابجایی هنگام شکستن یک امتیاز قابل توجه و محبوب می باشد. مطمئناً این امتیاز در برابر شیشه سکوریت یک فرق بسیار فاحش بحساب می آید.

در ادامه بحث فرق شیشه ی طلقی با سکوریت می پردازیم به امتیازات طلق سنتری گلس:

بی تردید این طلق مزایای فوق العاده زیادی دارد به همین خاطر معماران و طراحان برای استفاده در ساختمان ها بیشتر راغب به مصرف شیشه هایی هستند که در آن طلق های سنتری گلس به کار رفته است، امتیازات طلق سنتری گلس عبارت است از:

  • قدرت ۵ برابری در مقایسه با طلق پی وی بی
  • سختی ۱۰۰ برابری نسبت به طلق پی وی بی
  • شفافیت فوق‌العاده زیاد نسبت به سکوریت
  • توانایی انعکاس ‏uv خورشید در حدود ۹۹ درصد
  • پتانسیل زیاد اجرا در اندازه های گوناگون با ضخامت های متفاوت
  • توانایی نصب طلق در ضخامت های ۱.۵۰ تا ۲.۳۰ میلی متر
  • توانایی نصب طلق در سایزهای ۱۰۰×۳۵۰ میلیمتر تا ۲۶۰۰×۴۵۰۰ میلیمتر.
فرق شیشه ی طلقی با سیکوریت
فرق شیشه ی طلقی با سکوریت

مصارف طلق سنتری گلس:

در واقع استفاده کردن از این نوع طلق به هیچ عنوان محدودیتی ندارد و در مکان هایی که میتوان از شیشه لمینت بهره گیری کرد به راحتی از آن نیز می توان استفاده کرد.

یک نکته بسیار مهم که حائز اهمیت است این می باشد که در مکان هایی که می خواهیم امنیت بیشتری به وجود آوریم باید از طلق سنتری گلس استفاده کنیم، از این طلق در استخر های شیشه ای نیز استفاده می شود.

اگر شیشه در هنگام شنا کردن افراد بشکند مطمئناً هزینه های جانی و مالی در پی خواهد داشت. اما در صورتیکه از شیشه هایی که در تولید آنها از طلق سنتر گلس بهره گیری کرده اند، استفاده شود حتی در موارد نادر اگر شیشه بشکند مطمئناً افراد داخل استخر فرصت رفتن به جای امن را دارند زیرا این شیشه مقاومت بالایی دارد و به سرعت از بین نمی رود. البته احتمال شکستن شیشه هایی که در آنها لایه های طلق سنتری گلس به کار رفته باشد تقریباً صفر می باشد.

با توضیحاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد به راحتی می توان فرق شیشه ی طلقی با سکوریت را متوجه شد.

اصلی‌ترین فرق شیشه ی طلقی با سکوریت عبارت است از:

  • استحکام چند برابری در مقابل ضربه
  • شفافیت و وضوح بسیار بالا
  • ایمن در هنگام شکسته شدن (که البته در این دو مورد هر دو ایمن میباشند)
  • تمیز بودن محل شکسته شدن شیشه.
  • امیدواریم مطالب این مقاله در خصوص فرق شیشه ی طلقی با سکوریت مورد قبول خوانندگان عزیز قرار گرفته باشد.

2 دیدگاه ها

  • سلام.
    با توجه به این که شیشه جلو خودروها طلقی هست پس اجازه عبور اشعه uv را نمی ده. پس نیاز به نصب برچسب uv برای شیشه جلو وجود نداره؟ درسته؟

    • کلا شیشه های فتوکرومیک برای شیشه های جلو پیشنهاد میشود که هم در شب و هم در روز باعث دید بهتر و خسته نشدن زود چشم در جاده میشود و برای مبحث برچسب های uv هم برای جلو گیری از تابش مستقیم خورشید استفاده میشود و نور خورشید را پخش میکند و شدت آن را در ماشین کاهش میدهد و باعث زیبایی بیشتر خوردو شما هم میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *