صادرات انواع شیشه اتومبیل به کشورهای دیگر

صادرات انواع شیشه اتومبیل به کشورهای دیگر


ایران را می‌توان به‌عنوان کشوری غنی از انرژی دانست. به همین دلیل می‌توان ایران را در زمره کشورهای فعال و پیشرو در زمینه صادرات به شمار بیاوریم. از جمله محصولاتی که ایران در صادرات آن به کشورهای همسایه پیشرو بوده و نقش اساسی در تولید آن دارد، می‌توان به شیشه اشاره کرد.
کیفیت شیشه‌های تولیدی در ایران به‌دلیل منابع غنی شیشه بسیار بالا است و همین کیفیت بالا باعث شده که صادرات گسترده‌ای صورت بگیرد و شیشه اتومبیل تولیدی در ایران حتی به کشورهای اروپایی نیز صادر شود. این بدان معنی است که کیفیت شیشه‌های صادراتی با کیفیت محصولات اروپایی نیز برابری می‌کند.

شایان ذکر است که شیشه‌هایی که به کشورهای دیگر صادر می‌شوند، شامل انواع متفاوت شیشه می‌شود که نوعی از آن شیشه اتومبیل می‌باشد؛ زیرا در ایران کارخانه‌های شیشه خودروی فوق‌العاده‌ای وجود دارد و با صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه کیفیت محصولاتشان اثبات می‌شود.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به جزئیات صادرات انواع شیشه اتومبیل بپردازیم.

صادرات شیشه اتومبیل

به‌طور کلی به‌جرئت می‌توان گفت که این توانایی و شرایط مناسب تولید شیشه است که ایران را به کشوری با قابلیت صادرات شیشه تبدیل کرده است. کیفیت بالا و قیمت پایین به‌دلیل غنی بودن منابع باعث شده که شرایط برای تولید انبوه انواع شیشه از جمله شیشه اتومبیل برای کارخانه‌های تولید شیشه فراهم شود. حال آنکه استفاده از شیشه تنها در حوزه ساختمان‌سازی نیست. یکی از کاربردهای اساسی شیشه باکیفیت در خودروسازی است.
جنس شیشه اتومبیل از نوع شیشه سکوریت است که باید گفت که مهم‌ترین نیاز کشورهای همسایه است. کارخانه‌های شیشه اتومبیل در ایران با تولید انبوه این نوع شیشه آن را به کشورهای همسایه و حتی اروپایی صادر می‌کنند.

کارخانه شیشه اتومبیل

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، به‌دلیل فروانی منابع در ایران کارخانه‌های شیشه فراوانی در ایران وجود دارد که از مهم‌ترین کالای تولیدی آن‌ها شیشه اتومبیل است. محصولات این شرکت‌ها و کارخانه‌ها دارای رنگ مطلوب هستند و عدم وجود موج از ویژگی شیشه‌های خودروی تولیدی در اغلب کارخانه‌ها است. کیفیت بالا و قیمت مناسب از ویژگی‌های حائز اهمیت دیگر است.

کشورهای مقصد برای صادرات شیشه اتومبیل کدام‌اند؟

با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از شیشه‌های تولیدی در کشور به کشورهای دیگر صادر می‌شود و انواع کمپانی‌های خارجی برای شیشه‌های خودروشان از محصولات صادراتی ایرانی به‌دلیل کیفیت فوق‌العاده‌اش استفاده می‌کنند، رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با اشاره به این موضوع بیان کرد: انواع شیشه‌ها از قبیل ساختمان‌سازی، انواع شیشه خودرو و … به کشورهایی نظیر عراق، آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان و حتی به اروپا نیز صادر می‌شود.

انواع شیشه اتومبیل تولید شده در ایران

شیشه ماشین از نظر سایز، جنس، رنگ، ظاهر و شکل دارای انواع متفاوتی است. دلیل تفاوت شیشه‌های خودرو را می‌توان نوع کاربرد آن و درصد ایمنی آن دانست که اگر بخواهیم آن‌ها را دسته‌بندی کنیم به چهار نوع تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها نگاهی می‌اندازیم:

انواع شیشه اتومبیل تولید شده در ایران
انواع شیشه اتومبیل تولید شده در ایران

۱. شیشه خودروی مجهز به لایه P.V.B

این مدل شیشه دارای لایه‌ای است که این لایه‌ها در روی هر دو سطح شیشه قرار می‌گیرند. نام این لایه‌ها Polyvinyl Butyral  است که به‌صورت مخفف به آن P.V.B  نیز گفته می‌شود. ویژگی مهم این لایه‌ها امنیت بالایی است که در مقابل نیروهای خارجی واردشده به شیشه فراهم می‌کنند.
مزیت شیشه دارای لایه P.V.B  این است که در صورتی که دچار شکستگی شود، از خردشدگی و فروریختگی جلوگیری می‌کند و به‌صورت یکپارچه باقی می‌ماند تا آسیبی به سرنشینان خودرو وارد نشود. از دیگر مزایای آن می‌توان به جذب درصد زیادی از اشعه فرابنفش و امکان ترمیم پس از ترک خوردن اشاره کرد.

۲. شیشه‌های جانبی و عقب خودرو

لازم است بدانید که تنها شیشه‌های جلویی خودرو لایه P.V.B  دارند. دیگر شیشه‌های خودرو دارای استحکام بالایی هستند؛ اما در بیشتر مواقع این لایه را ندارند. با این حال طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که در صورت شکستگی، تکه‌های آن خاصیت برندگی نداشته باشند.

 

۳. شیشه‌های دودی خودرو

گاهی برای جذب اشعه‌های فرابنفش و برای زیبایی بیشتر از شیشه‌های دودی استفاده می‌کنند؛ چراکه اشعه مادون قرمز باعث آسیب به قطعات داخلی خودرو می‌شود. رنگ‌پریدگی و ترک‌خوردگی از جمله آسیب‌هایی است که به خودرو وارد می‌شود.
خوب است بدانید که امکان دودی کردن هر نوع خودرویی به‌راحتی حتی توسط خود شخص نیز ممکن است.

۴. شیشه خودروی المنت‌دار

المنت خطوط موازی سیاه‌رنگی است که در شیشه‌های عقب خودرو در سطح شیشه قرار می‌گیرند. از مزایای این خطوط این است که دید مناسبی هنگام رانندگی در صورت روشن شدن سیستم برق ماشین برای راننده فراهم می‌کند؛ به‌گونه‌ای که جریان برق را از المنت‌های مخصوص رد می‌کند و با ایجاد گرما، بخار و قطرات حاصل از برف و باران را از روی آن محو می‌کنند.

شیشه خودروی المنت‌دار
شیشه خودروی المنت‌دار

 

سابقه شادگلس در زمینه صادرات شیشه خودرو

شیشه اتومبیل شادگلس با بیش از ۴۵ سال سابقه اکنون توانسته است که یکی از مطرح‌ترین‌ها در صنعت شیشه ایران باشد و انواع شیشه‌های اتومبیل‌های سواری، خارجی، مینی‌بوس، کامیون، اتوبوس و … را نصب کند. همچنین نمایندگی مستقیم کارخانه‌های شیشه را دریافت کند؛ کارخانه‌هایی از قبیل: کارخانه شیشه امید، آسیا، بهنور، بهنود و … که کیفیت بالای محصولاتشان ثابت شده است.

نکته‌ای که باید درباره شادگلس بدانید، این است که محصولاتش را به بیشتر نقاط ایران و حتی خارج از ایران به کشورهایی نظیر عراق، کشورهای اطراف خلیج فارس و … نیز صادر می‌کند.

به‌عنوان سخن آخر، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که به هرکدام از محصولات شیشه برای اتومبیلتان نیاز داشتید، می‌توانید با خرید از شادگلس از کیفیت برتر محصولاتش لذت ببرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *