شیشه ماشین‌های کلاسیک

شیشه ماشین‌های کلاسیک


همان‌طور که می‌دانید شیشه خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به‌دلیل حساسیت و ظرافت جزء قطعات بسیار پراهمیت خودرو محسوب می‌شود. در این قسمت از مقاله قصد داریم توضیحات مختصری را در رابطه با شیشه ماشین‌های کلاسیک به شما همراهان عزیز ارائه بدهیم و به‌طور کامل شما را با مفهوم شیشه خودرو کلاسیک آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اوایل، شیشه جلوی خودرو تنها از جنس شیشه معمولی که شدیداً خطرناک و آسیب‌رسان بود، ساخته می‌شد. کمی بعدتر استفاده از شیشه‌های سکوریت با استفاده از لاستیک و چسب نئون رایج شد و بعدها موضوع امنیت شیشه جلوی خودرو با استفاده از شیشه لمینت حل شد.

در خودروهای کلاسیک همانند خودروهای امروزی جنس شیشه جلو از لمینت می‌باشد. در شیشه‌های لمینت یک لایه فشرده پلاستیکی به نام لایه پی وی بی وجود دارد که دو طرف این لایه پلاستیکی شیشه قرار گرفته است.

در هنگام وارد شدن ضربه به شیشه جلوی خودروهای کلاسیک تنها قسمتی از شیشه جلو آسیب می‌بیند که در لایه خارجی پلاستیک پی وی بی قرار گرفته است. الگوی شکسته شدن شیشه‌های لمینت به این صورت است که خرده‌های شیشه در ابعاد و تکه‌های بزرگ به یکدیگر چسبیده و پخش و پراکنده نمی‌شوند. همین عامل باعث می‌شود شیشه‌های لمینت درصد قابل قبولی از امنیت را برای استفاده در شیشه جلوی خودروهای کلاسیک داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید شیشه جلوی خودرو علاوه بر وظیفه حفاظت از سرنشینان وظایف دیگری از جمله جلوگیری از ورود گردوخاک، باران و هرگونه آلودگی به فضای داخلی خودرو را دارد.

جالب است بدانید شیشه جلوی خودرو باعث می‌شود راننده در حین رانندگی تمرکز بیشتری داشته باشد چراکه وجود شیشه برای ماشین سبب می‌شود تا سروصدای کمتری به گوش راننده رسیده و تمرکز او در حین رانندگی به هم نریزد.

شیشه عقب خودروهای کلاسیک همانند خودروهای امروزی از جنس سکوریت است. شیشه‌های سکوریت ویژگی منحصربه‌فردی دارند که مهندسین طراح خودرو از گذشته تا به امروز آن‌ها را برای شیشه عقب خودرو انتخاب می‌کردند.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شیشه سکوریت می‌توان به نحوه شکستن در هنگام ضربه اشاره کرد؛ در هنگام شکستن، خرده‌های شیشه لبه‌ای کاملاً صیقلی و صاف دارند و در هنگام فروریختن آسیبی به سرنشین و راننده وارد نمی‌کنند.

شیشه‌های جانبی که شامل شیشه‌های درب‌های جلو و شیشه‌های درب‌های عقب و شیشه‌های لچکی در خودروهای کلاسیک می‌شوند، نیز از جنس سکوریت است.

هر آنچه در قسمت بالا برای ویژگی‌های شیشه سکوریت عقب خودروهای کلاسیک توضیح دادیم، در این قسمت برای شیشه‌های جانبی خودروی کلاسیک نیز صدق می‌کند.

استفاده از شیشه سکوریت برای شیشه‌های جانبی خودروهای کلاسیک در گذشته انتخاب کاملاً هوشمندانه‌ای بوده است؛ چراکه با توجه به الگوی شکسته شدن شیشه‌های سکوریت مناسب‌ترین انتخاب به‌عنوان استفاده برای شیشه‌های جانبی همان شیشه سکوریت بوده است.

درباره ماشین‌های کلاسیک

خودروهای کلاسیک در سرتاسر جهان تعاریف متفاوتی دارند؛ اما منظور از خودروهای کلاسیک همان خودروهای قدیمی می‌باشد. البته یکی دیگر از تعاریف خودروهای کلاسیک این است که خودرو باید بین ۵۰ الی ۶۰ سال سن داشته باشد تا خودروی کلاسیک محسوب شود.

بسیاری از افراد به خودروهای کلاسیک علاقه خیلی زیادی نشان می‌دهند؛ چراکه این خودروها خاطرات نوستالژی را برای آن‌ها زنده می‌کند. همچنین خودروهای کلاسیک می‌توانند به‌عنوان یکی از دیدنی‌های بسیار جذاب در معرض دید توریست‌های خارجی قرار بگیرند.

یکی از موضوعات بسیار مهم اصل بودن قطعات ماشین‌های کلاسیک می‌باشد که موضوع بسیار مهمی در کلاسیک شناخته شدن آن خودرو است.

رنگ‌بندی ماشین‌های کلاسیک بسیار شیک و خاص می‌باشد و همچنین خودروهای کلاسیک تنوع رنگ بسیار بالایی دارند.

با توجه به اینکه خودروهای کلاسیک بسیار کمیاب هستند، اگر به دنبال مدل خاصی هستید، بهتر است جست‌وجوی محلی انجام دهید؛ زیرا آسان‌ترین راه خرید خودرو جست‌وجوی محلی است. البته می‌توانید جست‌وجوی آنلاین نیز داشته باشید تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید.

همچنین اگر قصد خرید خودروهای کلاسیک را دارید، توجه کنید که اکثر خودروهای کلاسیک دارای مشکلات برقی هستند؛ پس حتماً از سالم بودن سیستم برق خودرو اطمینان حاصل کنید.

خودروهای کلاسیک نیازمند دقت و توجه ویژه‌ای برای تعمیرات، محافظت و همچنین بیمه هستند. علاوه بر آن اگر خودروی کمیابی را خریداری کرده باشید، هزینه‌های گزافی را بابت این موارد باید بپردازید.

بیشتر خودروهای کلاسیک تاریخچه‌های شگفت‌انگیزی دارند و امروزه با سرعت‌های خیره‌کننده و طراحی شیک می‌توانند با خودروهای مدرن امروزی رقابت کنند.

بیشتر خودروهای کلاسیک به‌دلیل دارا بودن موتورهای شگفت‌آور قدرتمند و طراحی‌های بسیار منحصربه‌فرد شهرت یافتند و به‌عنوان قدرتمندترین خودروهای زمان خود شناخته می‌شوند که ارزش خرید را دارند.

ماشین‌های کلاسیک
ماشین‌های کلاسیک

فروش و خدمات شاد گلس برای شیشه اتومبیل کلاسیک

شیشه اتومبیل شاد گلس با دارا بودن تجربه کافی در زمینه تولید شیشه برای انواع ماشین‌های کلاسیک، سواری، خارجی، کامیون، قدیمی و مینی‌بوس جزء برندهای بسیار باکیفیت در تولید شیشه خودرو محسوب می‌شود.

از خدمات شیشه شادگلس می‌توان به نصب انواع مدل‌های شیشه، دودی کردن، تعمیر و ترمیم شیشه، فروش عمده و فروش تک به سرتاسر کشور و حتی خارج از کشور اشاره کرد.

شما همراهان عزیز و مشتریان گرامی می‌توانید برای دسترسی به توضیحات و قیمت هر شیشهٔ اتومبیل در هر زمان و هر مکان در گوگل با سرچ ساده صفحه سایت شاد گلس را دنبال کنید و به‌راحتی اطلاعات موردنظر را درباره هر موضوعی از شیشه خودرو دریافت کنید.

در این مقاله در رابطه با شیشه خودروهای کلاسیک و همچنین در رابطه با خود خودروهای کلاسیک صحبت‌های مختصر و مفیدی را به شما همراهان گرامی ارائه دادیم. امیدوارم که مطالب ارائه‌شده در این مقاله مفید بوده باشد. سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *