پولیش شیشه خودرو

پولیش شیشه خودرو


خط‌وخش‌های روی سطح شیشه و جِرم و کثیفی‌هایی که روی سطح شیشه اتومبیل رسوب می‌کند، باعث می‌شود که دید راننده افت کند و احتمال تصادف مخصوصاً در شب و هوای بارانی افزایش پیدا کند. از این رو شما می‌توانید برای از بین رفتن خط‌وخش‌های شیشه اتومبیل خود، پولیش شیشه انجام دهید. پولیش شیشه باعث می‌شود که خط‌وخش‌های شیشه که باعث پخش نور می‌شود، از بین برود. همچنین پولیش شیشه باعث می‌شود که تمام کثیفی، رسوب و همچنین زنگ آب سطح شیشه از بین برود و زیبایی و درخشندگی به شیشه که ظاهر خودروتان را می‌سازد، بازگردد.

پولیش شیشه اتومبیل چگونه انجام می‌شود؟

در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به‌تمامی مراحل پولیش شیشه بیندازیم. پیش از هر چیزی، خوب است یادآوری کنیم که روند پولیش شیشه امری پیچیده و سخت نیست؛ اما برای اینکه به نتیجه رضایت‌بخشی برسید، مراحل زیر را با ما دنبال کنید.

مرحله اول: تمیز کردن

برای اینکه به یک نتیجه خوب برسید، در ابتدا باید سطح شیشه را به‌خوبی تمیز کنید. اینکه سطح شیشه به‌طور کامل با جزئیات تمیز شود و آلودگی‌ها از بین برود و همین‌طور خراش‌هایی را که می‌خواهیم با پولیش آن‌ها را رفع کنیم، پیدا شود، امری ضروری است.

مرحله دوم: سنباده زدن اول

با پوساب ساینده که شماره ۱۵۰۰ یا ۱۸۰۰ باشد، با دست یا با دستگاه پولیش، اولین مرحله از سمباده زدن را انجام دهید تا خط‌وخش به‌طور فیزیکی برطرف شود. برای نتیجه بهتر خوب است که پوساب سطح را خیس کنیم که باعث شود نقص‌ها بهتر رفع شود. اگر از دستگاه پولیش برای از بین بردن خط‌وخش‌ها و انجام پولیش استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که شیشه بیش‌ازحد گرم نشود.

مرحله سوم: سنباده‌زنی پیشرفته

در این مرحله شما باید مرحله ۲ را به‌صورت پلکانی تکرار کنیم. اما باید توجه داشته باشید که این بار با استفاده از پوساب دانه‌های ساینده 2000، 2500 و 3000 باشد.

مرحله چهارم: تمیز و خشک کردن

در این مرحله باید قبل از استفاده از پولیش، حتماً سطح شیشه را به‌طور کامل و با دقت تمیز و خشک کنید.

مرحله پنجم: پرداخت

شما می‌توانید با سه روش پولیش انجام دهید:

  1. بدون دستگاه و با استفاده از اسفنج پولیش دستی
    با دستگاه دریل و اسفنج پولیش
    3. با دستگاه پولیش و پد پولیش زبر

کدام خط‌ وخش‌های روی شیشه خودرو با پولیش شیشه برطرف می‌شود؟

در نظر داشته باشید که خط‌وخش‌های ناخن‌گیر که در سطح شیشه اتومبیل شما قرار دارد، اگر وسیع باشد، امکان برطرف شدن کامل آن با استفاده از سمباده خشن در تمام سطح شیشه وجود ندارد. بنابراین در صورتی که آسیب‌دیدگی شدید باشد، بهترین گزینه برای شما تعویض شیشه خواهد بود.
گردوخاکی که روی سطح شیشه می‌نشیند و برای از بین بردن آن از برف‌پاک‌کن استفاده می‌کنید، در حقیقت در حکم سمباده یا جسم ساینده عمل می‌کند که باعث ایجاد خط‌وخش بر روی سطح شیشه اتومبیل شما می‌شود که در روشنایی روز قابل‌دیدن نیست و مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما در شب و با تابش نور و روشنایی باعث می‌شود که نور در سطح شیشه پخش شود.

استفاده از دستمال نیز برای پاک کردن این خط‌وخش‌ها در اغلب اوقات به‌دلیل کثیفی شیشه باعث ایجاد خط‌وخش بر روی سطح شیشه می‌شود. همچنین، این خط‌وخش‌ها باعث می‌شوند در صورتی که شیشه شما با آب کثیف، آب فاضلاب و هر آبی که املاح و آلودگی به همراه داشته باشد، تماس پیدا کند، آلودگی موجود در آب به خط‌وخش‌های شیشه شما نفوذ پیدا کند که با مواد شوینده نیز قابل از بین رفتن نیست. کثیفی موجود در خط‌وخش‌ها باعث می‌شود که شیشه شما تار شود و درخشندگی خود را از دست بدهد. این‌گونه خط‌وخش‌ها و کثیفی‌ها را با پولیش شیشه از بین می‌رود تا شیشه شما مانند روز اول شود.

برطرف کردن خط و خش های روی شیشه با استفاده از پولیش
برطرف کردن خط و خش های روی شیشه با استفاده از پولیش

علت ایجاد خط‌ وخش بر روی شیشه اتومبیل

شیشه اتومبیل به‌دلیل تماس مستقیم با محیط اطراف خود در معرض آسیب قرار دارد. یکی از آسیب‌های شیشه اتومبیل خش می‌باشد. همانند هر چیز دیگری، گردوخاک و آلودگی در سطح شیشه نیز می‌نشیند. کثیفی سطح شیشه، همچنین فضله پرندگان، در مواقعی که اتومبیل خود را در پارک زیر درختی پارک می‌کنید، نشستن شیره درختان بر روی سطح شیشه خودرو، افتادن برگ‌های درختان روی شیشه و ریختن گردوخاک‌هایشان روی سطح شیشه و تجمع برگ‌ها در قسمت برف‌پاک‌کن و ده‌ها دلیل دیگر باعث ایجاد خش‌ها و خط‌های نامحسوسی بر روی شیشه اتومبیل شما می‌شود.
ممکن است اکنون برای شما این سؤال پیش آمده باشد که گردوخاک یا فضله پرندگان چگونه باعث ایجاد خط‌وخش بر روی شیشه اتومبیل می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤالتان باید بگویم که در تمامی موارد ذکرشده یک جسمی بر روی سطح شیشه شما قرار دارد که برای رفع آن از برف‌پاک‌کن استفاده می‌شود. همین امر باعث ایجاد خط‌وخش بر روی سطح شیشه شما می‌شود. گردوخاک در قسمت رویی برف‌پاک‌کن جمع می‌شود و حرکت برف‌پاک‌کن برای پاک کردن آن، باعث کشیده شدن آن‌ها در سطح شیشه می‌شود و خط‌وخش‌های محسوس و نامحسوسی را در سطح شیشه به وجود می‌آورد. در این مواقع، این گردوخاک‌های هرچند ناچیز، مانند سمباده عمل می‌کنند و شیشه را می‌سایند. خطوط و خش‌های به‌وجودآمده در شب باعث پخش نور و کاهش دید می‌شوند.

دلیل دیگر خط‌وخش‌های روی شیشه می‌تواند خرابی تیغه برف‌پاک‌کن باشد. تیغه برف‌پاک‌کن به‌دلیل اینکه عمر مفیدش تمام شده یا هر علت دیگری، ممکن است خراب شود. در صورت خرابی، تیغه برف‌پاک‌کن از سطح نگه‌دارنده‌اش جدا می‌شود و قسمت فلزی آن با سطح شیشه تماس پیدا می‌کند که در هنگام حرکت برف‌پاک‌کن قسمت فلزی برف‌پاک‌کن باعث ایجاد خط‌وخش‌های عمیق و چشمگیری روی سطح شیشه می‌شود. پس باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد خط‌وخش باید همواره برف‌پاک‌کن خود را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن باشید. همچنین از برف‌پاک‌کن برای پاک کردن شیشه خودرو استفاده نکنید و فقط در هنگام باران از آن استفاده کنید.

علت ایجاد خط‌ وخش بر روی شیشه اتومبیل
علت ایجاد خط‌ وخش بر روی شیشه اتومبیل

هزینه پولیش شیشه اتومبیل

قیمت پولیش شیشه وابسته به چند مورد است. از جمله مواردی که در تعیین هزینه پولیش شیشه مؤثر است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب سطح شیشه
  • اندازه سطح شیشه
  • مقدار زمان کار انجام‌شده
  • میزان مواد مصرفی در سطح شیشه

شایان ذکر است که نام، برند و مدل خودروی شما هیچ تأثیری در هزینه پولیش شیشه ندارد؛ فقط مواردی که پیش‌تر اعلام کردیم، در تعیین قیمت پولیش شیشه تأثیر دارد.

امیدواریم که از مطالب ارائه‌شده در مقاله نهایت بهره را برده باشید و حتماً نظرات خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *