بعد از انداختن شیشه ماشین چه باید کرد؟

کارهایی که بعد از انداختن شیشه ماشین نباید انجام داد عبارت است از:

– حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از انداختن شیشه ماشین نباید اقدام به شستشوی خودرو کرد تا فرایند خشک شدن چسب به صورت طبیعی و بدون مشکل طی شود. توجه داشته باشید که شستشوی شیشه خودرو مطمئناً فشار بسیاری به شیشه خواهد آورد، خصوصاً در هنگام پاک کردن آن با دستمال مطمئناً اعمال نیروی دست روی شیشه در شرایطی که هنوز چسب آن خشک شده است می تواند آن را جابجا کند. اگر این اتفاق صورت گیرد شیشه به هیچ عنوان سر جای خود محکم نخواهد شد، بنابراین بعد از انداختن شیشه ماشین نباید حتی آن را با دستمال پاک کرد.

– حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از انداختن شیشه ماشین از رفتن به نواحی ناهموار جاده ای جداً خودداری کنید. همچنین با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت نکنید زیرا شیشه تعویض شده از جای خود تکان میخورد. توجه داشته باشید که برخی از مالکین خودرو گمان می کنند که آرام رفتن با ماشین نمی‌توانند مشکلی در فرایند خشک شدن چسب شیشه آن ایجاد کند اما توجه داشته باشید که این چسب کاملاً نرم است و هنوز خشک نشده است تا به آن استحکام و قدرت لازم دست پیدا کند، بنابراین به هیچ عنوان نباید ماشین را از جایش تکان داد مگر در مواقع ضروری و آنهم با سرعت ذکر شده حرکت کرد. کوچکترین لرزش ناشی از رفتن روی سطح های ناهموار قادر است چسب را از شیشه جدا کنند و این اتفاق قابل دیدن نیست و شما به هیچ عنوان متوجه آن نخواهید شد، اما شیشه در نهایت محکم سر جایش قرار نمیگیرد و امکان دارد با یک ضربه نسبتاً شدید از جایش کنده شود. بنابراین بهتر است بعد از انداختن شیشه ماشین تا خشک شدن کامل ۴۸ ساعته آن صبر کنید.

انداختن شیشه ماشین
انداختن شیشه ماشین

 

سایر نکات بعد از انداختن شیشه ماشین:

– یکی دیگر از نکاتی که باید بعد از انداختن شیشه ماشین را رعایت کرد تعویض تیغه برف پاک کن می باشد، البته در صورتی که آنها کهنه و مستهلک شده اند سریعاً باید آنها را تعویض کنید زیرا به سادگی می‌توانند آسیب و خط در شیشه ایجاد کند. توجه داشته باشید که برف پاک کن را قبل از اینکه روشن کنید حتماً آنها را از شیشه جدا کرده و لبه آنها را دستمال بکشید زیرا وقتی برف پاکن روی شیشه قرار دارد عوامل محیطی مانند گرد و غبار به سادگی روی آن تجمع می کنند و اگر شما در این حالت آنها را روشن کنید مطمئناً خط روی شیشه ماشین خواهند انداخت. البته شاید این خط و خش ها قابل مشاهده نباشند اما به مرور زمان و بالا رفتن تعداد آنها و به مجرد اینکه شیشه در معرض نور آفتاب قرار بگیرد کاملاً قابل مشاهده هستند، بنابراین بعد از انداختن شیشه ماشین حتماً برف پاکن های نو و کار نکرده استفاده کنید و قبل از روشن کردن برف پاک کن از تمیز بودن قسمت های بین شیشه و برف پاکن مطمئن شوید.

– بعد از انداختن شیشه ماشین چنانچه این تعویض در قسمت عقب خودرو را انجام شده است، بهتر است تا ۴۸ ساعت شیشه های طرفین خودرو را پایین نیاورید تا فرایند خشک شدن چسب پایان یابد زیرا امکان دارد قدرت باد شیشه را از بدنه جدا کند.

انداختن شیشه ماشین
انداختن شیشه ماشین

 

بهترین نکات:

این مورد مطمئناً یکی از حساس ترین موردهای موجود برای چسباندن شیشه عقب است. توجه داشته باشید که ماشین به دلیل اینکه همیشه به سمت جلو حرکت می‌کند و عموما حرکت به سمت جلو با سرعت بسیار زیادی نسبت به حرکت رو به عقب است بنابراین فشار هوای بیرونی به شیشه عقب ماشین چندین برابر بیشتر فشار وارد میکند. توجه کنید که تکیه گاه شیشه جلو در واقع پشت شیشه قرار دارد این تکیه گاه در قسمت شیشه عقب ماشین نیز در پشت شیشه قرار دارد اما جهت فشار باد به شیشه جلو عکس شیشه عقب است و همین امر باعث می شود که باد به راحتی بتواند آن را از جا بکند. توجه داشته باشید که هر چقدر با از جلوی ماشین فشار به شیشه جلو وارد کند این شیشه روی چارچوب قرار گرفته است و عملاً فشاری تحمل نخواهد کرد، اما شیشه عقب درست است که روی چهارچوب می باشد ولی فشار باد از داخل چارچوب به شیشه وارد می شود و مطمئناً چندین برابر فشار روی شیشه عقب خواهد آمد و اگر تازه چسبانده شده باشد به سادگی از جا کنده خواهد شد. بنابراین بعد از انداختن شیشه ماشین خصوصاً شیشه عقب به هیچ عنوان پنجره های طرفین خودرو را پایین نیاورید.

انداختن شیشه ماشین
انداختن شیشه ماشین

 

مهم ترین نکات شیشه ماشین:

– بعد از انداختن شیشه ماشین و گذشت ۴۸ ساعت شما می توانید شیشه تعویض شده را تمیز کنید، همچنین می توانید چسب های نواری که جهت نگه داشتن شیشه و اتصال آن به بدنه چسبانده شده اند را جدا کنید. برخی از مالکین خودرو به دلیل زشت بودن چسب هایی که برای نگه داشتن شیشه توسط نصاب چسبانده شده است اقدام به کندن آنها می کنند، این امر باعث می شود شیشه به سادگی بتواند از جای خود تکان بخورد و با کوچکترین لرزشی این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین بعد از انداختن شیشه ماشین به هیچ عنوان حداقل تا ۴۸ ساعت اقدام به کندن این چسب ها نکنید.

– بعد از انداختن شیشه ماشین میتوانید در فرایند زدودن چسب از شیشه ها از بنزین و یا مایع الکل استفاده کنید، البته پس از گذشت ۴۸ ساعت این کار را انجام دهید. مطمئناً یکی از عواملی که به سادگی می تواند شیشه را از جای خود تکان دهد صبر نداشتن مالک این خودرو در خصوص تمیز کردن چسب های اضافی از دور کادر شیشه جلو می باشد. این امر باعث می شود که با کوچکترین فشاری که شما جهت کندن چسب های روی شیشه بر آن اعمال می کنید شیشه از جای خود تکان بخورد و فرایند خشک شدن چسب با مشکل روبرو شود. حتی اگر شیشه دوباره سر جای خود قرار گیرد به هیچ عنوان استحکامی قابل قبول نخواهد داشت، بنابراین بعد از انداختن شیشه ماشین حداقل تا ۴۸ ساعت کوچکترین تماسی با شیشه نداشته باشید.

توجه داشته باشید که حتماً شیشه خودرو خود را از مراکزی که دارای کیفیت، گارانتی و همچنین اصالت کالا هستند خریداری کنید تا از شیشه ای با کیفیت و چسب هایی استاندارد بهره مند شوید.

3 دیدگاه ها

  • من شیشه ماشینم رو دیشب تعویض کردم البته شیشه عقب متاسفانه امشب بالاجبار برای انجام کاری بیرون آمدم باران گرفت و شیشه خیس شد لطفادبگویید چکار باید بکنم؟

    • سلام وقت بخیر خسته نباشید
      باید بلافاصله که به یک جایی رسیدید که دیگه شیشه خیس نمیشود روی چسب های شیشه و کنار شیشه را با یک کهنه خشک کنید و اگر از چسب کالباسی استفاده شده باشه مشکلی برای شیشه پیش نمیاد چون این نوع چسب یک نوع اکتیوتور داره و یک بخشی از چسب سریع خشک میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *