شیشه نانو

در این مقاله می ‌خواهیم به توضیح شیشه نانو و انواع مدل های شیشه بپردازیم. همچنین با توجیه اهمیت و کیفیت شیشه نانو به شما علت استفاده از شیشه های نانو در خودرو ها علی الخصوص خودروهای سنگین را بیان نماییم. شیشه های نانو، شیشه هایی می باشند که با استفاده از فناوری نانو در راستای ایجاد کیفیت و مقاومت تولید شده اند. این شیشه ها می توانند عایق خوبی برای خورشید، حرارت و غیره باشند. این نوع شیشه ها از مقاومت بسیار بالایی برخور دارند.

کاربرد آنها بر هیچ کس پوشیده نیست. صنایع ساختمانی برای ساخت و ساز ساختمان های بسیار بزرگ شیشه ‌ای از این نوع شیشه ها استفاده می کنند. همچنین در صنعت خودروسازی استفاده از این نوع شیشه در انواع خودروهای جدید به وفور دیده می شود. در واقع این شیشه ها بسیار مقاوم بوده و سارقین خودرو نمی‌توانند آن ها را بشکنند و به سرقت خودروی شما بپردازند.

از همه مهمتر این که شیشه ‌های نانو ضد آفتاب هستند. از آن جایی که همواره سرنشینان خودرو در معرض نور مستقیم خورشید می باشند، ممکن است این اشعه برای آن ها زیانبار بوده و ممکن است در طول مدت زمان طولانی موجب سرطان پوست از طریق اشعه مادون قرمز شوند. اما این نوع شیشه با پیشگیری از اشعه مادون قرمز احتمال این خطر را کاهش خواهند داد. فناوری نانو با استفاده از ۴ نکته مهم عملی خواهد شد. این نکات به شرح زیر است:

  • در این مرحله به خصوص که در تولید شیشه نانو به کار می رود، استفاده از پوشش هایی می باشد که ظاهرا آن ها شامل فیلم های نازک است و طیف خاصی از امواج را از خود عبور داده و نسبت به آن ها حساس می ‌باشند.
  • روش ترموکرومیک مرحله دیگری است که باعث افزایش مقاومت شیشه خواهد شد.
  • روش فوت کامیک مرحله سوم مقاوم سازی بوده و بسیار مهم است.
  • مرحله بعدی که مرحله نهایی و چهارم است، استفاده از پوشش الکترو کرومیک می باشد. این پوشش می‌تواند مقاومت شیشه ها را تا میزان بسیار زیادی بالا ببرد.

این چهار روش، روش هایی هستند که می توانند علاوه بر افزایش مقاومت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز شوند.

"<yoastmark

 

اهمیت استفاده :

شیشه های نانو مانع از جذب گرمای نا مطلوب خورشید و همچنین مانع از عبور اشعه های مضر خواهند شد. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم اشعه ‌های مضر می ‌توانند باعث شوند که بیماری ‌های صعب العلاجی برای انسان ‌ها به وجود آید. اما امروزه با ایجاد فناوری‌ های جدید نظیر فناوری های نانو و تولید آن از بروز این مشکلات جلوگیری شده است. لذا شما با پرداخت هزینه‌ های بیشتر برای خرید آن می توانید از بروز مشکلات زیاد خودداری نمایید. وضعیت های زیادی برای شیشه نانو در نظر گرفته شده است. از جمله این مزایا ما می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم. البته تنها بخشی از مزیت های این شیشه در توضیحات زیر است. لذا مزیت های دیگری دارد که در حوصله این مقاله نمی گنجد.

  • اولین مزیتی که برای شیشه های نانو در نظر گرفته می شود، جلوگیری و ممانعت از تلف شدن انرژی در بسیاری از ساختمان‌ ها است که ساخته شده از شیشه های زیادی هستند و درب و پنجره آن ها شیشه های بزرگی دارند.
  • دومین مسئله بهینه سازی در مصرف انرژی می باشد. این شیشه ها مانع از خروج گرما و سرما در فصل های خاصی هستند.
  • سومین مسئله ایجاد منظره و به عبارت دیگر ویو شیک و زیبا است. لذا شما می توانید با استفاده از شیشه نانو ساختمان های خود را به گونه ای بسازید که ویو زیبایی داشته باشد.
  • مسئله دیگر بهره بردن افراد از نور طبیعی بدون ورود اشعه های مضر است. از آن جایی که نور خورشید برای افراد در راستای تولید ویتامین دی مهم است، بایستی حتما آن ها در معرض نور خورشید قرار بگیرند. اما از آنجایی که اشعه های مضر موجب بیماری می شوند. بهتر است که از این شیشه ها استفاده شود. چرا که تنها اشعه ‌های مفید و طیف مهم اشعه های خورشید از این شیشه نوع عبور خواهند کرد.

این روزها بیشتر سطح ساختمان ها را از شیشه می سازند. در واقع ساختمان های شیشه ای در شهر های بزرگ مطرح شده ‌اند. این ساختمان ها به خاطر زیبایی ظاهری که دارند، فروش بهتری خواهند داشت. اما استفاده از شیشه های معمولی و غیر نانو می تواند مسئله ساز باشد. لذا شما با استفاده از شیشه نانو در این ساختمان‌ ها می ‌توانید علاوه بر داشتن ظاهری زیبا فضای داخلی مطلوبی را نیز ایجاد نمایید.

"<yoastmark

 

قیمت شیشه نانو:

قیمت شیشه نانو مسئله بسیار مهمی است که این روز ها مورد بحث می باشد. از آن جایی که قیمترت این نوع شیشه کمی گران تر است، افراد سعی می ‌کنند که به خرید شیشه های معمولی بپردازند. افرادی که به صورت غیر استاندارد به ساختن ساختمان ها و خودرو ها می ‌پردازند، سعی می‌ کنند که تنها هزینه ‌ها را کاهش دهند و هیچگونه تعاملی روی کیفیت شیشه ها ندارند. اما شما نباید به فکر هزینه باشید، بلکه با انتخاب نانو در راستای مقاوم سازی ساختمان و بهینه سازی خودرو خود تلاش کنید. اگرچه شرکت ها ممکن است برای تولید همه خودرو ها از شیشه نانو استفاده نکنند، اما شما خود می توانید با صرف هزینه اندک به تعویض شیشه های خودروی خود بپردازید و نوع معمولی را با نوع نانو تعویض نمایید. شیشه ‌های خودروی نانو علاوه بر این که اشعه های مضر را از خود عبور نمی دهند و دمای مطلوبی را در خود ایجاد می ‌کنند، نسبت به ضربه های فیزیکی مقاوم بوده و نمی گذارند که سارقین به راحتی به داخل خودرو راه یابند.

خرید شیشه های نانو از فروشگاه های معتبر توصیه می شود. چرا که برخی از فروشگاه های متقلب شیشه های عادی را به جای نانو به فروش می رسانند. شما بایستی در انتخاب فروشگاه خود دقت کافی را داشته باشید. فروشگاه ما بهترین فروشگاه برای انتخاب و خرید شیشه های نانو است. تنها با یک بار خرید از فروشگاه ما برای همیشه مشتری ما خواهید شد و از خدمات بی پایان ما نهایت لذت را خواهید برد.

"<yoastmark

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *