انواع آیینه ی شیشه


انواع آیینه ی شیشه

در خصوص بحث انواع آیینه ی شیشه و بهترین آن باید در ابتدا گفت که مطمئنا یکی از مهمترین رکن رانندگی کردن مجهز بودن خودرو به بهترین نوع آیینه ی خودرو در طرفین آن می باشد.

توسط این آینه ها شما می توانید در سبقت ها، پیچیدن از فرعی به اصلی و بلعکس و کارایی از این قبیل را با اطمینان انجام دهید.

مطمئناً نداشتن آینه در بغل خودرو احتمال تصادف را ۸۰% افزایش می دهد، زیرا شما نمیدانید در طرفین خودرو چه خبر است و اگر بخواهید برای فهمیدن این موضوع سر خود را به گردش در بیاورید و به چپ و راست خود را نگاه کنید بی تردید یکی از بزرگ‌ ترین ریسک ها و خطرات رانندگی را انجام داده اید یعنی نگاه خود را از جلوی خودرو برداشته اید.

در واقع به سادگی می توان با نگاه کردن به آینه های جانبی خودرو بدون چرخاندن زیاد سر از اتفاقات محیط پیرامون خودروی خود مطلع شد، بنابراین قبل از استارت زدن و راه افتادن باید از تنظیم بودن آیینه ها مجاور خودرو مطمئن شد.

به این موضوع شک نکنید که افرادی که سلامت آینه های جانبی اتومبیل خود را موضوع پیش پا افتاده می پندارند رانندگانی آماتور و غیر حرفه ای هستند، مطمئناً یکی از عواملی که باعث دید بیشتر و گسترده تر به راننده می شود آینه های بغل خودرو است.

بنا به توضیحات بالا چنانچه آینه خودروی شما دچار آسیب شده است و قصد دارید آن را تعویض کنید و ببین تنوعات گسترده این محصول سر در گم شده اید بنابراین با ما در این مقاله همراه باشید تا توضیحات کاملی در خصوص این موضوع عنوان کنیم.

انواع آیینه ی شیشه
انواع آیینه ی شیشه

 

انواع آیینه ی شیشه و بهترین آن

تمامی آینه ها از شیشه های معمولی میباشند اما تنها تفاوت در ساختار آینه ها جیوه ای می باشد که پشت شیشه قرار می گیرد که باعث میشود یک تکه شیشه به یک آینه تبدیل شود. البته جیوه ها رنگ های متفاوتی دارند اما آنچنان تاثیری در نوع دید نخواهد داشت، بنابراین وجود آینه ها برای اتومبیل بسیار لازم و ضروری می‌باشد زیرا راننده به وسیله آنها می تواند محیط پیرامون اتومبیل خود را بررسی میکند و نسبت به شرایط موجود تصمیمات مختلف را اتخاذ می نماید.

مطمئناً بیشترین اتفاقاتی که در خصوص رانندگی به وقوع می پیوندد در طرفین خودرو می باشد، به همین جهت آیینه مجاور خودرو بسیار مهم است، این آیینه باید کیفیت و در برخی مواقع ویژگی های خاصی داشته باشد که در ادامه این مقاله به آنها می‌پردازیم و انواع آن را توضیح می دهیم.

آینه جانبی اتومبیل و لزوم استفاده آن:

آیینه مجاور دستی:

مطمئنا تمامی افراد با این مدل آیینه آشنایی کامل دارند زیرا اولین نسل آیینه های مجاور اتومبیل می باشند و در زمره انواع آیینه ی شیشه و بهترین آن قرار میگیرند زیرا کم خرج هستند و به سرعت تعمیر می شوند، مکانیزم عملکردی این آینه ها به شکل دستی می باشد بنابراین چنانچه راننده بخواهد این آیینه را تنظیم کند حتماً باید از اعمال فیزیکی برای این امر استفاده نمایند. در نظر داشته باشید که در آینه مجاور سمت شاگرد تنظیم آن برای راننده بسیار مشکل می باشد و حتماً به کمک سر نشین احتیاج خواهد بود.

آینه مجاور برقی:

یکی از جدیدترین آینه های طرفین خودرو نسل برقی آن می باشد، بی تردید مکانیزم عملکردی آن با آینه مکانیکی کاملاً فرق دارد و در این آیینه اعمال تغییرات و تنظیمات با کلید و برق انجام می شود. در این آیینه ها موتور الکتریکی به کار رفته است که می تواند آینه را به تمامی جهات بچرخاند. راننده می تواند بدون کوچکترین تکان خوردنی از جای خود تنظیمات آینه ها را انجام دهد. این آیینه ها یکی از انواع آیینه ی شیشه و بهترین آن می باشند.

انواع آیینه ی شیشه
انواع آیینه ی شیشه

 

 آینه مجاور تاشو برقی:

این نمونه از آینه جدیدترین مدل آینه می باشد که به استثنای برقی بودن توانایی جمع شدن نیز اتوماتیک نیز دارد و بی شک بهترین نوع آیینه ی خودرو می باشد.

توجه داشته باشید که این آینه ها به وسیله موتور الکتریکی جمع می‌شوند و برای جمع شدن آنها نیاز به اعمال فیزیکی نمی باشد، بنابراین در هنگامی که شما از یک مسیر باریک عبور می کنید بدون کوچکترین زحمتی می توانید برای چند ثانیه و با فشردن یک کلید آنها را جمع کنید و مسیر را بدون آسیب به آینه طی کنید.

همچنین یک آپشن دیگر نیز این آیین‌ها دارا می باشند و آنهم زمانی است که درب ماشین به وسیله راننده قفل شود، در این زمان آینه ها نیز به شکل اتوماتیک جمع می شوند. بنابراین در هنگام پارک کردن خودرو توسط ماشین های عبوری و موتورسیکلت‌ها به آنها آسیبی نخواهد رسید.

شیشه آینه در مدل های مختلف ساخته می شود، برخی از آنها محدب هستند و برخی دیگر مقعر می باشند، دسته دیگری نیز وجود دارند که به آینه های معمولی و تخت معروف می باشد.

انواع آیینه ی شیشه
انواع آیینه ی شیشه

 

خصوصیت های آینه مجاور اتومبیل:

مطلب دوم این که، می توانید از آینه هایی که دارای راهنما سر خود هستند استفاده کنید. این آینه ها میتوانند در هنگام زدن راهنما به چپ و یا راست به واسطه چراغی که بر روی آنها تعبیه شده شروع به چشمک زدن کنند.

مطلب سوم در خصوص انواع آیینه ی شیشه و بهترین آن این می باشد که بهتر است آینه ها از سیستم المنتی برخوردار باشند، شاید توجه کرده باشید که برخی از آینه ها دارای نقاط مشکی رنگی در گوشه خود هستند. این آینه ها قادرند در زمان سرما و برف با اعمال دکمه کلید گرمکن تصویری واضح به راننده ارائه دهند و برف های روی آیینه را کاملاً ذوب کنند.

مطب چهارم در خصوص خصوصیت های آیین های مجاور این است که اگر آیینه های مجاور دارای سیستم الکتریکی تاشو و بازشو باشند بسیار بهتر است زیرا یکی از مشکلات رانندگان در خصوص باز کردن و جمع کردن آینه های مجاور خودرو می باشد، این آینه ها قادرند با سیستم موتور الکتریکی که در آنها تعبیه شده است در هنگام قفل کردن خودرو اتوماتیک جمع شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *