انواع چسب شیشه

برای چسباندن شیشه ماشین ها از چسب شیشه حرفه‌ای باید استفاده شود زیرا یکی از مهمترین مسائل موجود در یک اتومبیل که ارتباط مستقیم با آرامش راننده و سرنشینان دارد شیشه های جلو و عقب اتومبیل می باشد. اگر شیشه ماشینتان را میخواهید تعویض کنید از شیشه نانو غافل نشوید.

عموماً چسب شیشه ماشین که برای چسباندن شیشه اتومبیل استفاده می شود مدل های مختلفی دارد مثلاً می‌تواند از چسب آکواریوم نیز برای چسباندن شیشه استفاده کرد که از قدرت و استحکام قابل توجهی برخوردار می باشد.

اما یکی از چسب های حرفه ای برای چسباندن شیشه اتومبیل که موضوع اصلی مقاله ما نیز می باشد، چسب پلی یورتان مشکی است. این چسب کیفیت بسیار زیادی دارد به راحتی می‌تواند حتی شیشه های خودروهای نیمه سنگین و سنگین را بچسباند.

مطمئناً خودروها در ابتدا به این شکل که امروزه ما از آنها استفاده میکنیم نبودند و توسط پروژه های چندگانه ای توسعه یافته اند و هر بار به لحاظ ایمنی و استحکام بدنه دچار تغییرات چشمگیری شده اند. استفاده از شیشه برای اتومبیل به سال ۱۹۲۰ برمیگردد.

در این روند که در طول این چندین سال اتفاق افتاد لازمه بهره‌گیری از شیشه های چند لایه به وضوح دیده شد. در این شیشه ها یک لایه در مرکز آن ها وجود دارد، این لایه جنسی از پلی بوتیرال وینیل دارد که بسیار منعطف می باشد همچنین در برابر پارگی استحکام زیادی دارد.

امروزه عموم شیشه های اتومبیل ها خصوصاً در جلوی اتومبیل از نوع لمینت می باشند، توجه داشته باشید که پی وی دی یک فیلم پلاستیکی می باشد که بین این شیشه ها وجود دارد.

مطمئناً شیشه ها برای استحکام بیشتر، بزرگتر و سنگین تر می شوند و لازمه استفاده از یک چسب قوی برای استحکام و پایداری و نگه داشتن شیشه بر روی چهارچوب خودرو بیشتر احساس می شود.

"<yoastmark

 

چسب شیشه ی ماشین و خرید آن:

مطمئناً رکن اصلی در خصوص چسباندن شیشه جلو به چارچوب اتومبیل چسب مورد استفاده می باشد، چسبی که برای این کار استفاده می شود چسب پلی اورتان نام دارد.

این چسب مشکی رنگ میباشد و بسیار قدرتمند است، همچنین چسبندگی فوق العاده ای دارد.

لازم به ذکر است که چسب پلی اورتان در دو رنگ دیگر نیز وجود دارد، این دو رنگ سفید و طوسی می باشند. البته نکته حائز اهمیت در خصوص رنگ این چسب این است که بیشتر از رنگ مشکی استفاده می شود. مطمئنا اگر شیشه خودرو به صورت حرفه ای و صحیح نصب شود به راحتی می تواند جان سرنشینان را نجات دهد.

چسب پلی اورتان بهترین چسب شیشه ماشین

در خصوص موارد استفاده از چسب پلی اورتان میتوان به وسایل نقلیه مانند:

  • اتوبوس
  • هواپیما
  • مینی بوس
  • شیشه های کشتی
  • شیشه های قایق
  • انواع خودروها و غیره اشاره کرد.

توجه داشته باشید که این  چسب به صورت کارتریج می باشد و نکته حائز اهمیت در خصوص فرآیند چسباندن شیشه با این چسب این است که باید سطحی که قرار است با این چسب پوشانده شود را از هرگونه گرد و غبار، چربی و کثیفی عاری کنید و سپس اقدام به چسب کاری سطح کنید. میتوانید برای پاک کردن سطوح از تینر ۱۰۰۰۰ یا بنزین استفاده کنید. چنانچه در فضای بسته می خوای از تینر و بنزین استفاده کنید بهتر است که مراقب باشید و حتی الامکان شیشه های خودرو و یا درب های محل کار را باز نگه دارید.

"<yoastmark

 

خصوصیت های چسب شیشه ی ماشین پلی اورتان:

دارای چسبندگی بسیار زیاد

توانایی مقابله کردن با اشعه uv آفتاب آب و تغییر نکردن رنگ آن

منعطف بودن بسیار زیاد

دارای ایمنی بالا و غیر سمی بودن

نداشتن بوی سرکه ای و تند

استحکام و توانایی بالا در مقابل آب دریا برای مصارف کشتی و قایق

اعمال چسب بر روی سطوح در دماهایی بین ۵+ و ۳۵+

بعد از انداختن شیشه ماشین  ۱ تا ۳ ساعت طول میکشد تا به طور نهایی خشک شود.

توضیح انواع چسب شیشه ماشین

عموم چسب شیشه ماشین که در سطح بازار یافت می شوند دارای دو جز هستند، یعنی در هنگام اعمال آنها نیاز به پرایمر نیز می باشد.

 1. چسب پلی اورتال:

در خصوص پرایمر باید توضیح دهیم که این ماده را قبل از اعمال چسب پلی اورتال باید به تمامی سطح کار آغشته کرد، این عمل منجر می‌شود که پلی اورتال به شکل صددرصدی به سطح بچسبد، و باعث توانایی و قدرت بسیار بالای چسب شیشه ماشین خواهد شد.

اما نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که پرایمر قیمت بسیار گرانی دارد و به سادگی نمی توان آن را در سطح بازار یافت، بنابراین بسیاری از نصابان شیشه اتومبیل از چسب پلی اورتال به تنهایی برای سطوح و چسباندن استفاده می کند. البته این کار درستی نمی باشد زیرا چسب شیشه ماشین مقاومت و چسبندگی ۱۰۰ درصدی خود را نمی‌تواند ارائه کند. یک نوع چسب پلی اورتان وجود دارد که نیاز به پرایمر ندارد، نام این چسب در اصطلاح پرایمرلس است. اما به دلیل کمیاب بودن این محصول به ندرت می‌توان آن را در سطح بازار پیدا کرد، بنابراین به این نام نباید کسی برای شما چسبی روی خودرو استفاده کند.

"<yoastmark

 

2. چسب سیلیکون:

این چسب شیشه ماشین برای چسبیدن نیاز به پرایمر ندارد و تقریباً محدودیتی برای چسباندن آن بر روی سطوح مختلف وجود ندارد، البته این نوع چسب شیشه ماشین دارای معایبی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

اولین عیب این چسب بوی نامطبوع و بسیار زیاد سرکه می باشد و چون فضای ماشین بسته است تقریباً تا حدود یک هفته راننده را به شدت آزار میدهد.

دومین عیب این چسب شیشه ماشین در واقع استاندارد نبودن میزان چسبندگی آن است و در استفاده در برخی از خودروها به واسطه قدرت نداشتن کافی برای چسبندگی امکان صدای مختلف از داشبورد ماشین وجود دارد. همچنین در هنگام سانحه به راحتی شیشه از چهارچوب بدنه اتومبیل جدا میشود.

سومین عیب این چسب شیشه ماشین این است که به صورت فابریک شیشه های اتومبیل از چسب پلی اورتان استفاده می کنند و هنگامی که شیشه دچار سانحه می شود و ما برای بار دوم شیشه خریداری کرده و اقدام به چسباندن آن میکنیم مقداری از چسب پلی اورتان روی سطح باقی می ماند بنابراین این دو چسب به واسطه اینکه از یک جنس نیستند و در اصطلاح هم فاز هم نیستند، چسب دوم بسیار ضعیف عمل خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *