شستن شیشه ماشین

شستن شیشه ماشین


شستن شیشه ماشین

شستن شیشه ی ماشین از فعالیت های روزانه ماشین دوستان میباشد اما  برخی شیشه ماشین ها هر چقدر که آنها را تمیز کنید باز هم دارای لکه هایی هستند که به هیچ عنوان از بین نمی روند، اگر توجه کرده باشید بعد خروج از کارواش نیز باز هم در معرض نور آفتاب می توان لکه هایی را روی شیشه دید. شستن شیشه ی ماشین یک کار بسیار تخصصی و دقیق می باشد، البته استفاده کردن از ابزارهای مناسب و استاندارد نیز از آسیب رساندن به شیشه جلوگیری می کنند.

مطمئناً نحوه صحیح شستن شیشه ی ماشین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا ارتباط مستقیم با دید راننده دارد. بی تردید می توان درصد بالایی از تصادفات را به علت عدم دید راننده رقم زد، بنابراین اگر شیشه ماشین کثیف باشد یک عامل بسیار مهم در کاهش دید راننده به حساب می آید. توجه کنید که نحوه صحیح شستن شیشه ی ماشین می‌تواند احتمال تصادفات را تا حد چشمگیری کاهش دهد، بنابراین راننده‌ ها باید دائماً شیشه خودرو خود را تمیز نگه دارند.

توجه داشته باشید که در  تمیز کردن شیشه ماشین اگر از وسایل مناسب و دستمال با کیفیت استفاده کنید مطمئناً به سرعت می توانید این پروسه را انجام دهید و تمیز کردن شیشه ی ماشین وقت آنچنانی از شما نمی گیرد.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تمیز بودن شیشه ماشین ظاهر شیک و زیبای ماشین است که به تمیز بودن شیشه بستگی دارد، مطمئناً اگر ماشین دارای شیشه های براق و تمیز باشد جلب توجه بیشتری می کند، همچنین سرنشینان خودرو می‌توانند از دید با کیفیتی برای مناظر بیرون استفاده کنند و لذت کافی را ببرند.

"<yoastmark

علت کثیفی شیشه ماشین:

مطمئناً همه می دانند که یکی از قسمتهای اصلی خودرو که دائماً با آلاینده های زیست محیطی در تماس است شیشه ماشین می باشد و بی تردید در اثر این تماس ها لکه های متفاوتی در آن ایجاد می شود، این لکه ها عبارت است از:

  • گرد و خاک برگ درختان
  • شیره درختان
  • لکه های بنزین روغن و گازوئیل
  • دوده
  • نم های باران
  • پاشیدن آب خیابان توسط ماشین های دیگر روی شیشه.

تمامی موارد مذکور در کثیف شدن شیشه ماشین دخالت مستقیم دارند و باید به سرعت برای زدودن آنها اقدام کرد. مثلاً برای نمونه اگر شیره درختان بیش از حد روی شیشه ماشین بماند مطمئناً برای شستن شیشه ی ماشین به دردسر خواهید افتاد.

دستمال حرفه ای و مناسب:

بی تردید در عصر امروز برای نظافت هر وسیله یا مکانی لوازم های مخصوص برای آن تولید شده است، این تولیدات برای شستشوی بهتر و رساندن حداقل آسیب در هنگام شستشو می باشد. توجه کنید که شیشه ماشین از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است، بنابراین اگر برای شستن شیشه ی ماشین امکانات خاصی را تهیه کنید مطمئناً ضرر نخواهید کرد. یک شیشه پاک کن مناسب و یک دستمال حرفه‌ای گزینه ایده آلی برای پاک کردن شیشه است.

بی تردید از هر نوع دستمالی نمیتوان برای تمیز کردن شیشه ماشین بهره گیری کرد و اتفاقاً بیشتر دستمال ها به واسطه تار و پودی که دارند خود باعث ایجاد لکه می شوند، بنابراین از این دستمال ها هرگز برای پاک کردن شیشه ماشین استفاده نکنید. توصیه می‌کنیم برای تمیز کردن شیشه ماشین از دستمال میکروفایبر یا نانو استفاده کنید. این دستمال ها به واسطه ساختاری که دارند به هیچ عنوان خط و خش روی شیشه ایجاد نمی‌کنند، البته توجه داشته باشید که گرد و غبار به سادگی می تواند شیشه را خش دار کند بنابراین اگر شما برای تمیز کردن گرد و غبار از دستمال استفاده کنید خود به خود شیشه دارای خط می شود در نتیجه ابتدا باید گرد و غبار را به وسیله آب یا پمپ باد از روی شیشه زدود سپس اقدام به تمیز کردن آن با دستمال کنید.

"<yoastmark

 

 

توانایی و ویژگی های دستمال های میکروفایبر

این دستمال تمامی ذرات که بر روی شیشه ماشین وجود دارند را پاک میکند. دستمال های میکروفایبر بسیار سبک هستند اما توجه داشته باشید که قابلیت این را دارند که آب را به میزان ۸ برابر وزن خود نگهداری کنند. این توانایی و خاصیت باعث محبوبیت و پرکاربرد بودن این دستمال شده است.

لازم به ذکر است که سطح دستمال میکروفایبر بسیار لطیف و نرم می باشد همچنین می‌توانند با جاذبه الکترواستاتیکی که در شیشه ماشین به وجود می آورد از خط و خش بر روی آن جلوگیری کند.

توجه داشته باشید همیشه دو عدد از دستمال های مخصوص شیشه در داشبورد خود نگهداری کنید، چنانچه یکی از آنها کثیف بود از دیگری استفاده کنید. یک نکته دیگر در خصوص خرید این نوع دستمال این است که باید از مراکز معتبر که وسایل خودرو عرضه می کنند آن را تهیه کرد تا از اورجینال بودن دستمال مطمئن بود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان دستمالی را که برای تمیز کردن شیشه ماشین استفاده می کنید را روی سطوح دیگر نکشید.

"<yoastmark

 

مناسب ترین زمان و محل جهت تمیز کردن شیشه ماشین :

در پیرو بحث شستن شیشه ی ماشین باید به مکان و زمان تمیز کردن شیشه ماشین نیز اشاره کرد. سعی کنید در هنگام تمیز کردن شیشه ماشین در محلی که سایه وجود دارد این کار را انجام دهید، توجه داشته باشید که حرارت و مشخصاً نور آفتاب به سادگی مواد شوینده را بر روی شیشه ماشین خشک می کند بنابراین باعث به وجود آمدن لکه روی آن می شود و از بین بردن این لکه ها کار بسیار سختی است. اگر امکان این را دارید که ماشین را در شرایط سایه مطلق قرار دهید بهترین وضعیت را برای شستشو در اختیار خواهید داشت، مثلا در پارکینگ میتوانید به شستن شیشه ی ماشین و نظافت آن بپردازید. البته در سایه تمیز کردن شیشه ماشین معایب خود را نیز به همراه دارد، مثلاً به دلیل نبود نور کافی نمی توانید تمامی لکه های روی شیشه را ببینید اما اگر در پارکینگ نور کافی وجود دارد بی تردید این مشکل به خودی خود حذف خواهد شد و به راحتی تمیز کردن شیشه ماشین امکان پذیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *