ترک خوردن شیشه ماشین

ترک خوردن شیشه ماشین


ترک خوردن شیشه ماشین

در ابتدا باید بگویم که ترک خوردن شیشه ماشین مطمئناً باعث پیشروی بیشتر و سرانجام تعویض شیشه ماشین خواهد شد، بنابراین اگر می خواهید شیشه اتومبیل شما به این درجه نرسد باید آن را ترمیم و از پیشرفت ترک جلوگیری کنید.

یکی از ضررهای بزرگ ترک شیشه ماشین مطمئناً تراشیدن هزینه های گزاف برای مالک خودرو می باشد، بنابراین ترک خوردن شیشه ماشین خواه ناخواه امری اجتناب‌ناپذیر است زیرا عوامل بسیار متعددی می‌تواند باعث شکسته شدن و یا ترک خوردن شیشه ماشین شود. عواملی که باعث این مشکل میشود، عبارت است از:

  • سنگ ریزه های روی جاده که از زیر لاستیک ماشین جلویی پرتاب می شوند
  • تصادفات جاده ای و خیابانی
  • اصابت اجسام فیزیکی به شیشه اتومبیل از قبیل سنگ آهن و غیره
  • سرد و گرم شدن ناگهانی شیشه اتومبیل.

مطمئناً برای کسانی که اتومبیل دارند گاهی پیش آمده است که جسمی یا شیئی به شیشه ماشین برخورد کرده است، بعضی از این برخوردها باعث ترک خوردن شیشه ماشین خواهند شد. مطمئناً اگر ترمیم شیشه ماشین سریع انجام نشود ضرر های بیشتر را به دنبال خواهد داشت. مثلاً تعویض شیشه ماشین که هزینه بسیار سنگینی دارد

توجه داشته باشید که اگر ترک خوردن شیشه ماشین دارای عمق و شدت زیادی نباشد به سادگی می توان با چسب های مخصوص مانند اکریلیک و یا تزریق اپوکسی به سادگی مانع پیشروی آن شد و بدین ترتیب شیشه خودرو را ترمیم کرد.

همانطور که به صورت عنوانی در بالا اشاره شد یکی از علت های شکستن یا ترک شیشه تغییرات دمایی می باشد، مثلاً در زمان بهره گیری از کولر و بخاری اتومبیل اگر با زمان بندی این کار انجام نشود مطمئناً نتیجه ای جز شکستن و ترک خوردن شیشه ماشین به دنبال نخواهد داشت. البته برخی از افراد بر این باور هستند که فشار هوای داخل اتومبیل نیز میتواند باعث این مشکل شود.

"<yoastmark

 

اقداماتی که می توان در زمان ترک خوردن شیشه ماشین انجام داد:

اگر بتوانید جنس شیشه اتومبیل خود را بشناسید برای ترمیم آن بهتر می توانید قدم بردارید، مثلاً یکی از متداولترین شیشه هایی که برای خودروها امروزه استفاده می شود شیشه های لمینتی می باشند که عموماً در شیشه های جلوی اتومبیل نصب می‌شوند. توجه داشته باشید که این نوع شیشه در برابر عواملی مانند فشار و حرارت تا حدود بسیار زیادی مقاوم است و زمانی که ترک خوردگی در آنها ایجاد شود به هیچ عنوان از هم نمی باشند و این برای سلامت سرنشینان و راننده امتیازی بسیار خوب می باشد. در نظر داشته باشید که اگر ترک خوردگی شیشه ماشین به موقع ترمیم نشود مطمئناً باعث زیاد شدن آن خواهد شد و این امر تهدید بسیار جدی برای سرنشینان و راننده در پی خواهد داشت، خصوصاً در سرعت های بالا که فشار باد بسیار زیاد می باشد امکان خرد شدن و کنده شدن شیشه جلوی ماشین وجود دارد. بنابراین برای حفظ جان خود و سرنشینان اتومبیل خود حتماً به موقع به ترمیم و یا حتی تعویض شیشه ترک خورده ماشین اقدام کنید.

راهکارهایی برای مانع شدن از شدت ترک خوردگی شیشه ماشین

ترک خوردن شیشه ماشین در دو گروه از هم جدا میشوند این دو گروه عبارت است از:

  1.  به صورت پریدگی
  2. به صورت تَرَک.

توجه داشته باشید که در نوع اول جای ضربه کاملا مشخص است و به شکل گرد مانند ایجاد شده است و عموماً در نوع بزرگ آن شکلی مانند تار عنکبوت بافته شده دارد. تقریباً می‌توان گفت که این نوع ترک ها حدود ۵۰ درصد قابل ترمیم هستند، توجه داشته باشید که سرسری گرفتن ترمیم شیشه ماشین و بی خیال بودن نسبت به آن باعث می‌شود عمق و ترک چندین برابر بزرگتر شود. تغییرات دمایی و تابش نور خورشید نیز می تواند منجر به تعویض کامل شیشه شود و هزینه بسیار سنگینی برای مالک خودرو داشته باشد.

مطمئناً دو راهکار اصلی در خصوص مشکلات شیشه خودرو وجود دارد این دو راهکار عبارت است از:

  1. ترمیم شیشه اتومبیل
  2. تعویض شیشه اتومبیل.

"<yoastmark

 

بهره گرفتن از چسب مخصوص ترک خوردن شیشه ماشین:

یکی از بهترین راههای برطرف کردن ترک شیشه ماشین و جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت شیشه استفاده از چسب مخصوص ترک شیشه است. یکی از رایج ترین سوال هایی که مالکین خودرو می پرسند زمان ترمیم شیشه می باشد.

در این خصوص باید گفت که هنگامی می توان شیشه ماشین را ترمیم کرد که شکستگی شیشه ماشین قطری بیشتر از ۴.۲ سانتی متر نداشته باشد و ترک هایی که در سطح آن ایجاد شده است طولی بیشتر از ۶۷.۸ سانتی متر نداشته باشند، این نوع ترک ها و پریدگی ها را به سادگی قابل ترمیم هستند.

توجه داشته باشید شیشه‌ هایی که ترمیم آن ها غیر قابل انجام می باشد معمولاً ترک آنها از لایه بیرونی شیشه اتومبیل خارج شده است و گاهاً تا لایه درونی امتداد پیدا کرده است.

اگر ترک خوردگی شیشه ماشین تا لبه های اطراف و کناری شیشه امتداد داشته باشد، ترمیم آن امکان پذیر نیست و تنها تعویض آن است که امکان دارد.

بی تردید اگر شیشه اتومبیل شما ترک خورده و دارای شرایط مذکور می باشد می توانید اقدام به ترمیم آن کنید. این کار را با استفاده از چسب مخصوص و کیت ویژه انجام می دهند، توجه داشته باشید این فرآیند با پر کردن فضای خالی که در شیشه به وجود آمده است انجام می شود. یکی از بزرگترین امتیازات این چسب های مخصوص این است که از امتداد پیدا کردن و گسترش ترک ها کاملاً جلوگیری می کند و اجازه پیشروی به آنها نمی دهد. در نظر داشته باشید که ترمیم ترک شیشه خودرو با استفاده از این چسب به سادگی انجام پذیر است، البته اگر شرایط عنوان شده در این مقاله را شیشه خودروی شما داشته باشد.

"<yoastmark

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *