نحوه ی تشخیص نوار شیشه ی ماشین اصلی و تقلبی

نوار شیشه ماشین اصلی 

در این مقاله می‌خواهیم در خصوص تشخیص نوار شیشه  اصلی صحبت کنیم. لاستیک دور شیشه اتومبیل برای عایق کردن آن نسبت به شرایط آب و هوای مختلف میباشد. عموماً این نوار شیشه باید از سه مواد اساسی تشکیل شده باشد، بنابراین اگر این ۳ مواد اصلی در ساخت نوار شیشه ماشین وجود نداشت مطمئناً تقلبی می باشد، این سه مواد عبارت است از:

  1. پلیمر سه تایی اتیلن
  2. پروپیلن
  3. منومر دی ان ۲.

توجه داشته باشید  باید نوار شیشه پس از ولگانیزه شدن بدون مواد خارجی و منفذ باشد و در ساختار آن نواقص قالبگیری وجود نداشته باشد، اگر زبانه خارجی و سطح ناصافی داشته باشد مطمئناً از مرغوبیت مناسبی برخوردار نیست و تقلبی می باشد.

برای تشخیص نوار شیشه ماشین اصلی از تقلبی در نظر داشته باشید که عموماً این نوارها دارای رنگ مشکی هستند، اما اگر به صورت سفارشی به سازنده درخواست داده شود می توان در رنگ های متنوعی آن را در سطح بازار یافت.

یکی دیگر از نکاتی که در تشخیص نوار شیشه می توان به آن توجه کرد این است که، این لاستیک به هیچ عنوان نباید آلودگی رنگی ایجاد کند. همچنین نباید در مواد مجاور خورندگی ایجاد کند و یا در بخش های سطحی آن شوره به وجود آید و اگر چنین باشد به حتم تقلبی می باشد.

توجه داشته باشید که نوارهای دور شیشه و درب های اتومبیل به عنوان عایق استفاده شده است و از اهمیت چندانی برای افراد برخوردار نیست، اما عموما هر چه عمر اتومبیل بالاتر رود میزان عملکرد صحیح آنها بیشتر به چشم خواهد آمد. توجه داشته باشید که اگر نوار عایق دور شیشه کارایی خود را از دست دهد عواقب ناگواری برای خودرو به وجود خواهد آمد، مثلاً می‌تواند باعث زنگ زدگی بدنه خودرو شود.

 

"<yoastmark

 کار اصلی نوار شیشه

همانطور که در بالا اشاره شد وظیفه این نوار عایق کردن درز ها می باشد در نگاه اول این عملکرد بسیار بی اهمیت می باشد اما مطمئناً اینطور نیست.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نوار شیشه اتومبیل جلوگیری از ضربات وارد شده به درب ها می باشد. اما اگر این نوار ها خاصیت خود را از دست بدهند در درب ها لقی نسبی ایجاد می شود این لقی ها در اثر حرکت اتومبیل در محیط‌ های ناهموار و سطح های ناصاف به وجود می آید. توجه داشته باشید که این فرآیند در خصوص عایق شیشه ها بسیار مهم است، بنابراین اگر این نوارها به دلیل دارا نبودن کیفیت مونتاژ در کمپانی و یا عوامل محیطی به دارای مشکل شوند مطمئناً عواقب آن گردن صاحب اتومبیل می باشد و به حتم اگر به این مسئله بی‌ توجهی شود در طولانی مدت مشکلات بیشتری را برای اتومبیل به وجود خواهد آورد.

بی تردید اگر نوار شیشه مشکل داشته باشد خصوصاً شیشه های اصلی که در عقب و جلوی خودرو می باشند باعث نفوذ آب در ستون های اصلی ماشین می شود. حتی اگر این نفوذ جزئی باشد به سادگی می تواند در دراز مدت باعث جمع شدن مقادیر بسیار زیادی خاک آب و گرد و خاک شود، مطمئناً این عوامل باعث سرعت بخشیدن به روند خورندگی و زنگ‌ زدگی در ستون های اتومبیل خواهد شد. توجه داشته باشید که ترمیم این نقاط یکی از سخت‌ترین کارهای موجود در خودرو می باشد بالاخص خودروهای کلاسیک که این نقاط کاملا دور از دسترس می باشند. البته اگر نوار شیشه اتومبیل مشکل داشته باشد مطمئناً آب هم روی کفی های ماشین جمع خواهد شد، این مسئله سبب یک مشکل دیگر می‌شود. بلاشک این آب در فصول نسبتاً سرد روی کفی ماشین میماند بنابراین به دلیل سرعت تبخیر پایین در این فصل ها باعث پوسیدن کفی ماشین و زنگ زدن آن می شود و این خود یک مشکل بسیار بزرگ است.

"<yoastmark

 

 

توجه داشته باشید که خشک شدگی حالت نوار شیشه و پوسیدگی آن نیز یک مشکل بسیار مهم در عایق شیشه های اتومبیل است. دلیل این مشکلات مطمئناً ارتباط مستقیم آن با عوامل محیطی مانند آب، باران، سرما و نور آفتاب است. بنابراین نوار شیشه در دراز مدت تحت تاثیر این عوامل خاصیت اصلی خود را از دست داده و ترک بر میدارد. پس از اینکه نوار شیشه ترک بردارد ساختار آن کاملاً آسیب پذیر است و به سرعت از بین می رود.

راه حل برای سلامت نگه داشتن 

بهترین راه برای بالابردن طول عمر نوار شیشه اتومبیل آغشته کردن نوارها به مواد های مخصوص روغنی می باشد. در نظر داشته باشید که بهترین مواد های روغنی نیز به واسطه ساختار روغنی خود باعث جذب آلاینده های محیطی مانند گرد و غبار خواهد شد، بنابراین بهترین و کارآمد ترین راه برای سالم نگه داشتن آن تمیز نگه داشتن اتومبیل است.

حتی اگر گرد و غبار روی این مواد روغنی ننشیند بازهم به واسطه ساختار نفتی و بنزینی این روغن ها مطمئناً در طولانی مدت باعث خورندگی در لاستیک خواهند شد، خصوصاً لبه های نوار شیشه اتومبیل که بسیار باریک و حساس هستند و به سرعت در برابر این عوامل خارجی از بین خواهند رفت. به یاد داشته باشید که وقتی این نوار شیشه اتومبیل آسیب میبیند در واقع هیچ گزینه ای برای آنها جز تعویض وجود ندارد، البته تعویض کردن این نوارهای عایق با نوارهای جدید کار بسیار راحتی می باشد، تنها مشکل تشخیص نوار شیشه اصل از تقلبی است.

برخی از صاحبان اتومبیل از نوار های متری برای تعویض لاستیک های دور شیشه استفاده می کنند، البته بیشتر این نوارهای متری برای اتومبیل های کلاسیک می باشد و برای اتومبیل های مدرن بهترین راه انجام عایق کاری است. در نظر داشته باشید که این عایق ها باعث ورود کمترین میزان صدا در اتومبیل می‌شوند و هر شرکت سازنده ای به یک روش این عایق ها را تولید و در خودروی خود تعبیه می کند. این موضوع باعث می شود در هنگام تعویض این نوارهای شیشه به مراکز معتبر که قطعات اتومبیل اصلی دارند مراجعه کرد، اگر مالکین اتومبیل به مراکز معتبر مراجعه کنند مطمئناً لزوم تشخیص نوار شیشه اتومبیل کمرنگ خواهد شد، زیرا این مراکز عموماً قطعات اصلی و اورجینال را در اختیار دارند..

"<yoastmark

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *